Utstilling i galleri Athene i Drammen

august 15, 2016 § Legg igjen en kommentar

_MG_2231_1

Barnet, sett og hørt

Barnet spør, 

– Hvorfor er det så mange pupper her. 

– Synes du det er mange pupper. 

– Ja. Liker du pupper. 

– Mm, ja. Jeg gjør kanskje det. Men jeg liker føtter og hender også, at noen springer, danser. At vi kan gjøre mye med føttene og hendene våre. Kanskje er puppene her fordi jeg er et pattedyr. Det er fint å være et pattedyr, å bære rundt på maten, at maten finnes i kroppen. Andre steder er det også mat. I myter, fortellinger, drømmer og følelser kan det være små pakker med næring vi kan dele. Noen ganger kjennes det som om alle stjernene på himmelen er digre pupper jeg kan få melk fra. Jeg blir svimmel av alle lysene der oppe. 

Utstillingen åpner lørdag 3. september kl 14, og varer til 25. september.

Galleri Athene ligger 10 minutters gange fra Drammen stasjon, tvers over gaten til Buskerud Kunstsenter, rett ved Drammen bibliotek. Drammen har spisesteder, skogen rett ved og fine stier langs elva. Da jeg var barn fantes det skumle tannleger der som drev med regulering, kanskje de er utryddet, hvem vet?

Velkommen!

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Utstilling i galleri Athene i Drammen at Ruthroland's Blog.

meta

