Om å være sint

oktober 3, 2011 § Legg igjen en kommentar

Teksten nedenfor skrev en forfattervenn som en del av pressemeldingen til utstillingen. Jeg ga noen stikkord. Selv om jeg ikke har skrevet teksten selv, kan jeg stå inne for hvert ord.

Jeg har laget en utstilling

Jeg har laget den fordi jeg er sint

Jeg har laget den fordi mange andre også har grunn til å være sinte

Jeg har laget en utstilling

Jeg har laget den fordi jeg ikke ble hørt

Jeg har laget den fordi jeg ikke ble trodd

Jeg har laget den fordi jeg kjente smerter som jeg ikke hadde trengt å kjenne

Jeg har laget den fordi jeg ikke fant hjelp der hjelp burde vært å finne

Jeg har laget den for alle de andre som har opplevd som jeg

Jeg har laget en utstilling

Om stoffskiftet

Om å være høy eller lav

Om å være helt ute av kurs

Om en kropp som ikke fungerer

Om lengselen etter å bli den du var eller den du vet du kunne vært

Om å søke hjelp

Om å bli avvist eller mottatt

Om sorgen over å ikke bli sett

Om gleden over å bli forstått og hjulpet

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Om å være sint at Ruthroland's Blog.

meta

