Jeg tjener langt under det andre tjener

september 10, 2011 § Legg igjen en kommentar

Sonja, 41 år forteller:

Jeg klarer ikke jobbe hundre prosent. Det har jeg ikke tjangs til. Jeg tjener langt under det andre tjener. Jeg har søkt om halv uføretrygd og fått avslag. Jeg er vel ikke syk nok? Det er frustrerende, jeg vet om andre som har lavt stoffskifte og som får femti prosent uføretrygd. Så hvorfor skal ikke jeg få? Jeg som både har lavt stoffskifte, diabetes, urinsyregikt, ødemer og plager?

Da jeg fikk Levaxin, svevde jeg ut fra legekontoret. Jeg trodde at nå skulle alt bli bra. Og alt ble litt bedre. Men det ble ikke mer enn det. Etterhvert fikk jeg flere sykdommer: ødemer, urinsyregikt, insulinresistens som gikk over til diabetes.

Legene var mest opptatt av vekta mi. Jeg ble tvunget av en lege til å gå på en pulverkur. Det sto på pakka at den skulle kun brukes i to måneder, jeg skulle gå i fire. Jeg gikk på den til jeg gikk i bakken en dag. Da orka jeg ikke mer. Jeg gikk ned noen kilo. Men de gikk jeg opp igjen, pluss noen til, da kuren var slutt.

Jeg føler meg alene i kampen mot NAV og helsevesenet.

Tagged: , , , , , , , , , ,

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Jeg tjener langt under det andre tjener at Ruthroland's Blog.

meta

