Ingen glansbilder her

juni 29, 2011 § 7 kommentarer

Dette prosjektet skulle selvfølgelig også inneholdt glansbildehistoriene. Gode historier om dem som har det like fint som før de ble nødt til å ta medisiner, eller før de ble nødt til å fjerne hele eller deler av skjoldbruskkjertelen fordi de hadde fått struma. Jeg kjenner noen som har det slik.

Men det er ikke de menneskene som tok kontakt med meg da jeg fortalte hva jeg hadde begynt å jobbe med. De som tok kontakt, var de som hadde opplevd mye smerte, tunge dager.

En av dem sier:

Går det an å bli hundre prosent bra, slik legen min sier? Jeg tviler på det.

En annen :

Jeg føler at jeg har vært nødt til å finne ut av absolutt alt sjøl! Alle legene jeg har vært borte i, kan ikke nok om dette. Jeg opplever at de ikke har noen forståelse for sykdommen, og at de ikke har nok kunnskap om den. De kan ikke nok om hva som er nytt innenfor thyreoideasykdommer.

En tredje sier følgende:

Innerst inne er jeg en bitter person. Jeg er bitter, fortvilt og forbanna fordi jeg ikke kan være som de andre. Det blir jo ikke bedre når familien min ikke forstår meg. Når de ikke forstår hva jeg sliter med.

§ 7 Responses to Ingen glansbilder her

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Ingen glansbilder her at Ruthroland's Blog.

meta

