Underveis

april 22, 2011 § Legg igjen en kommentar

Da jeg startet med denne utstillingen, visste jeg ikke at den blir slik den er i ferd med å bli nå:

Intervju med en psykiater, en indremedisiner på Thyreoideaklinikken på Aker sykehus og en lege innen helhetsmedisin. De to førstnevnte er intervjuet. Jeg kommer nok til å intervjue representanter for medisinindustrien, både her i landet og i USA, under forutsetning at de er villige til det. Utstillingen kommer også til å inneholde et lite bibliotek med relevant litteratur, intervjuer sakset fra nettet, forskning, debattinnlegg i fagblader og mye mer. Meninger som går mot hverandre. Resultat som peker i forskjellige retninger.

Hvis du stiller meg et spørsmål om jeg har kontroll, kan jeg trygt svare at nei, det har jeg ikke. Jeg håper at jeg ikke får kontroll heller. Hele tiden er det noe som må med. Og jeg må velge, skal dette med, er det viktig, er det relevant?  Den som besøker utstillingen, enten det er i Asker Kunstforening 1-10 – 11.11 2011, Haugesund Billedgalleri 13.01 – 05.02 2012 eller Fredrikstad Kunstforening i slutten av august og litt ut i september 2012, vil oppleve at det tar timer og kanskje en dag eller to å lese seg gjennom det som er av stoff. Om det er det du som besøker ønsker. Jeg har fått fantastisk hjelp underveis til å samle stoff. Mennesker jeg kjenner som psevdonymer, vi har ikke truffet hverandre engang, sender meg eposter med mengder av lenker og tanker rundt hvordan skjoldbruskkjertelen fungerer, og hva forskere rundt i verden har oppdaget. Noen mennesker sitter med stor fagkunnskap og er rundhåndet med å dele den med andre.

Og nei, jeg har ikke panikkangst, det er ikke derfor dette bildet er her. Det ble brodert ferdig i dag. Jeg hadde ikke trodd at jeg som er morgenfugl skulle sitte morgen etter morgen og brodere små bokstaver på stoffstykker. Det ble sånn, etter prøving og feiling med andre metoder. Å jobbe mot en utstilling er av og til å gå på stier jeg ikke ville trodd jeg skulle gå. Slik er det nå.

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Underveis at Ruthroland's Blog.

meta

