30 03 95 kl 17 35

februar 22, 2011 § 2 kommentarer

IMG_1165

IMG_1167

IMG_1141

IMG_1102

Jeg er så trett, så trett.

Hodet er tungt å bære.

Ved et gult hus på Lysaker

i aftensolen ser jeg Joseph Beuys

Jeg går ikke av toget av den grunn.

 

Jeg hviler.

Når jeg har hvilt skal jeg spise.

Når jeg har spist skal jeg sove.

Og når jeg har sovet skal jeg hvile.

 

Blør sårene?

I dag gjemmer jeg dem. Sårene.

I morgen viser jeg dem. Hvis jeg vil.

 

Nå ønsker jeg å falle overende

i den varme sanden som solen har skint på.

Jeg tuller litt.

Hvordan kan sanden være solvarm i mars?

Det er snø der.

Kroppen husker følelsen av hud og sand

mot hverandre.

 

§ 2 Responses to 30 03 95 kl 17 35

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading 30 03 95 kl 17 35 at Ruthroland's Blog.

meta

