Konkurranse om nytt navn til thyreoideaprosjekt

desember 22, 2009 § 2 kommentarer

Jeg holder på med et prosjekt som har hatt arbeidstittel «Lille sommerfugl» frem til nå. Det skal bli en utstilling. Det handler om stoffskiftet. Jo mer jeg leser om det komplekse og samstemte samspillet melloms kroppens endokrine kjertler, og hva de gjør med oss både som psyke og soma, jo mindre velvalgt synes jeg navnet «Lille sommerfugl» er. Jovisst er det en kjertel med form som minner om en sommerfugl, men denne sykdommen farer ikke varlig frem med oss, som sommerfuglens myke vingeslag! Jeg klarer ikke alene å komme på et bedre navn. Derfor håper jeg at vi kan drodle sammen om et godt og sterkt navn på dette utstillingsprosjektet, som kan si mer enn det «Lille sommerfugl» kan si.

Premie til den som kommer med det nye navnet er valgfritt en av disse tre tresnittene, alle er laget i 2009. Ramme må du bekoste selv!
Modig, størrelse 25 x 20cm, koster 1700 kr
Fuglen som smilte, 25 x 20cm, koster 1700 kr
Bestevenn, størrelse 22 x 16 cm, koster 1 200 kr


§ 2 Responses to Konkurranse om nytt navn til thyreoideaprosjekt

  • Randi sier:

    Hvor er det godt, at du sætter fokus på stofskiftesygdomme på denne fine måde! I øvrigt er dine billeder meget smukke!

  • ruthroland sier:

    Takk, Randi! Det har vært naturlig for meg å sette fokus på stoffskiftesykdommer, siden jeg selv har denne følgesvennen som vil delta i resten av mtt liv. Jeg ser, jo mer jeg leser, at leger kan desverre alt for lite om dette. Så kanskje kan en annen vinkling, som en utstilling jo er i denne sammenheng, være med å vise at dette er kjempekomplisert. og angår desverre alt for mange

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Konkurranse om nytt navn til thyreoideaprosjekt at Ruthroland's Blog.

meta

